Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Chętnych na wydzierżawienie do 20 ezt-ów dla PR-ów poznamy później

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Chętnych na wydzierżawienie do 20 ezt-ów dla PR-ów poznamy później
fot. Martyn Janduła
Przewoźnik zdecydował się przesunąć termin otwarcia ofert na dzierżawę nowych elektrycznych zespołów trakcyjną z opcją na wykupienie części z nich. Wątpliwości zainteresowanych firm budziły zapisy o pojeździe zastępczym czy o naliczaniu kar umownych.

Przewozy Regionalne prowadzą aktualnie dwuzadaniowy przetarg, w którym chcą wydzierżawić fabrycznie nowe lub zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne. W pierwszej części poszukiwanych jest 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Druga część dotyczy z kolei 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych. W tym zadaniu Przewozy Regionalne zawarły prawo do skorzystania z dwóch niewykluczających się opcji. Przewoźnik zabezpieczył sobie możliwość wydzierżawienia do 6 sztuk dodatkowych pojazdów oraz możliwość wykupu do 8 sztuk dzierżawionych pojazdów. Wykup miałby nastąpić w terminie od 1 października 2018 roku do 30 listopada 2019 roku, jednak z uwagi na zapytania oferentów, Przewozy Regionalne skłoniły się doprecyzowania zapisu, wskazując, że powiadomią one producenta z 3-miesięcznym wyprzedzeniem. Co więcej, oświadczenia mogą być wielokrotne.

Właśnie liczne zapytania potencjalnych oferentów i modyfikacje zapisów SIWZ-u spowodowały, że Przewozy Regionalne przedłużyły termin składania ofert o tydzień. Listę chętnych mieliśmy poznać już 18 września. Tymczasem nowy termin wskazano na 25 września. Wśród pytań negowano m.in. zapis mówiący o tym, że zamawiający nie powinien żądać wymiany pojazdu na nowy w przypadku usterki lub awarii zespołu lub podzespołu w pojeździe. Zdaniem wnioskujących, zamawiający może co najwyżej wymagać jedynie wymiany części lub podzespołu w przypadku kilkukrotnej awarii danej części. Przewozy Regionalne nie przystały na te prośby uściślając, że producent w ramach gwarancji ma naprawić usterki lub dostarczyć pojazd zastępczy o nie większym przebiegu niż poprzedni. Wiele pytań dotyczyło także wysokości kar umownych za zwłokę. Na prośbę wnioskujących zdecydowano się na zmianę wartości brutto na netto.

Pojazdy, które chcą wydzierżawić Przewozy Regionalne, muszą być fabrycznie nowe albo zmodernizowane w ramach piątego poziomu utrzymania, z zastrzeżeniem, że od ostatniej naprawy czwartego poziomu utrzymania lub piątego poziomu utrzymania przebieg pojazdu wynosi nie więcej niż 100 tys. km. Wymogi dla oferentów też nie są zbyt wygórowane. Muszą się oni wykazać jedynie dostępem do zaplecza technicznego do utrzymania i napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych. Więcej o specyfikacji technicznej pojazdów piszemy tutaj. Wszystkie pojazdy z zamówienia podstawowego, czyli sześć oraz osiem sztuk, miałyby zostać udostępnione regionalnemu przewoźnikowi na okres od 10 grudnia 2017 roku do 10 grudnia 2022 roku. Tutaj termin ten nie uległ zmianom.

Obecnie jedynie Polski Tabor Szynowy posiada 20 sztuk pociągów EN57, które w części zostały już głęboko zmodernizowane przez H. Cegielskiego – Fabrykę Pojazdów szynowych i zyskały nazwę EN57 Feniks. Warto zaznaczyć, że termin realizacji kontraktu Przewozów Regionalnych jest bardzo krótki, więc nikt nie zdoła wykonać piątego poziomu utrzymania pojazdów. Wszystko zatem wskazuje, że Feniksy trafią na dłuższy czas do Przewozów Regionalnych. O tym, że spółka poszukuje chętnych na wypożyczenie lub odsprzedanie pojazdów innym podmiotom, zapowiadał w rozmowie z Rynkiem Kolejowym Adam Laskowski, prezes zarządu Polskiego Taboru Szynowego.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5