Mieszkańcy miejscowości, przez które będą biegły drogi prowadzące do mostu powstającego pomiędzy Półwyspem Tamańskim a Półwyspem Krymskim protestują. Właściciele niektórych nieruchomości uskarżają się na proces wywłaszczenia, niszczenie krajobrazu miejscowości o charakterze turystycznym. Do tego czasowo wstrzymywany jest ruch statków w rejonie Cieśniny Kerczeńskiej, co powoduje straty dla portów.
Mieszkańcom nie podoba się, że krajobraz w rejonie niektórych miejscowości zniszczyły koparki, buldożery oraz inne maszyny wykorzystywane do budowy planowanej drogi, która będzie prowadziła do budowanego mostu. Do tej pory okolica miała charakter m.in. wypoczynkowy. Do tego około 80 rodzin z okolic Kerczu zostało pozbawionych swoich nieruchomości. W zamian otrzymali wybudowane w krótkim czasie mieszkania. Z relacji mieszkańców wynika, że mają one liczne usterki i niedoróbki.
Kolejnym problemem, na który szczególnie narzekają Ukraińcy, jest czasowe wstrzymywanie transportu morskiego w rejonie Cieśniny Kerczeńskiej. W sierpniu i wrześniu statki nie będą mogły pływać w rejonie cieśniny przez 23 dni. Pierwsze zamknięcie miało miejsce 9 sierpnia. Przeciwko takiemu rozwiązaniu protestuje Ukraina. Władze kraju sprzeciwiają się temu działaniu, ponieważ jego konsekwencjami są ogromne straty dla portów w Mariumpolu i Berdiańsku. Ukraińcy gotowi są walczyć o odszkodowania w sądach.
Inwestycja, w ramach której ma powstać most przebiegający przez Cieśninę Kerczeńską, to obecnie flagowy projekt infrastrukturalny Rosji. Ma on znaczenie zarówno strategiczne, jak i wizerunkowe. Umożliwi on połączenie drogą lądową anektowanego przez Rosję w 2014 roku Krymu z pozostałą częścią kraju.
W ramach projektu powstanie czteropasmowa przeprawa drogowa oraz dwutorowa przeprawa kolejowa. Według szacunków mostem drogowym przejedzie każdego dnia do 40 tys. pojazdów w każdą ze stron, a kolejowym – po 47 pociągów. Most będzie zbudowany na wysokości 35 metrów nad wodą. Przęsła są rozmieszczane średnio co 227 metrów.
Rosjanie zapewniają, że część drogowa mostu zostanie w pełni zbudowana z końcem 2018 roku, natomiast kolejowa – kilka miesięcy później. Uruchomienie przeprawy ma nastąpić w czerwcu roku 2019.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.