NUMER 08-09/2018
NUMER 08-09/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Budowlanka na krawędzi?
szukaj
Śledź nas:

Budowa i modernizacja dworców przyjaznych dla niepełnosprawnych – stanowisko prezesa UTK

| UTK 09.07.2018 0

Budowa i modernizacja dworców przyjaznych dla niepełnosprawnych – stanowisko prezesa UTK
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Zarządcy dworców powinni zapewnić pełną funkcjonalność infrastruktury dworcowej i peronowej dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Podczas budowy, modernizacji czy odnowienia muszą współpracować z jednostkami certyfikowanymi. Nie mają jednak obowiązku występowania o zezwolenie na dopuszczenie obiektu do eksploatacji – informuje w swoim stanowisku prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Zapewnienie swobodnej podróży koleją dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się jest jednym z podstawowych praw pasażerów. TSI PRM zawiera wymagania, których spełnienie jest obowiązkowe przy budowie nowych dworców kolejowych oraz modernizacji i odnowieniu dworców istniejących. Wymagania obejmują elementy stacji związane z koleją, między innymi drzwi wejściowe, perony, strefy dostępu, punkty usługowe, toalety i systemy informacyjne. Elementy te stanowią część stacji i podlegają ocenie zgodnie z właściwymi Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI), w tym TSI PRM.

Podczas budowy, odnowienia i modernizacji dworców kolejowych weryfikacja spełnienia wymagań zasadniczych wynikających z TSI PRM powinna być prowadzona z udziałem jednostki notyfikowanej i potwierdzona certyfikatem weryfikacji WE podsystemu. Na podstawie dokumentów przygotowanych przez jednostkę notyfikowaną wykonawca inwestycji czy inwestor jest zobowiązany wystawić deklarację weryfikacji WE podsystemu. Natomiast na zarządcy dworca kolejowego nie ciąży obowiązek uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu, jak również obowiązek zgłaszania modernizacji i odnowień. Jednak wymagane jest przekazanie zgłoszenia do Prezesa UTK o podpisaniu umowy z jednostką notyfikowaną o rozpoczęciu weryfikacji WE podsystemu.

Szczegółowy opis zagadnienia można znaleźć w Stanowisku Prezesa UTK w sprawie zakresu stosowania TSI PRM przy budowie, odnowieniu i modernizacji dworców kolejowych.

W ubiegłym roku na zlecenie Urzędu Transportu Kolejowego opracowana została Ekspertyza w zakresie dostępności kolejowych obiektów obsługi podróżnych z niepełnosprawnościami oraz ograniczoną możliwością poruszania. Zadaniem publikacji jest pomoc w udzieleniu odpowiedzi na pytania, jak projektować dworce oraz intermodalne węzły przesiadkowe, aby służyły wszystkim użytkownikom, bez względu na ich ograniczenia w mobilności i percepcji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42132)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42132)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2018
NUMER 08-09/2018
Wakacyjny numer naszego miesięcznika poświęcamy przede wszystkim problemom na rynku budowlanym - zarówno pod kątem wykonawców inwestycji kolejowych, jak i w szerszym kontekście. Warto przeczytać również obszerną prezentację modelu holdingowego w PKP SA autorstwa członka zarządu spółki, Mirosława Antonowicza. Oprócz tego polecamy rozmowy z prezesami Pesy i polskiego Siemensa. Piszemy również m. in. o rewolucji tramwajowej we Francji. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS