Bombardier Transportation ogłosił dzisiaj, że na całym świecie, w ramach programu optymalizacji, zlikwiduje ok. 7500 miejsc pracy. Firma oczekuje, że program przyniesie oszczędności w wysokości około 300 milionów dolarów do końca 2018 roku. Aż 2/3 zwolnień ma dotyczyć sektora kolejowego, a reszta sektora lotniczego. Nie wiadomo na razie czy zwolnienia obejmą też zakłady w Polsce.
Bombardier ogłosił dzisiaj szereg działań, które wynikają z pięcioletniego planu restrukturyzacji firmy, którą zapoczątkował zatrudniony w lutym 2015 r. prezes Alain Bellemare. Działania te zmierzają do poprawy rentowności firmy, zwiększania zysku, redukcji kosztów i podnoszenia potencjału produkcyjnego.
Plan Bombardiera wyznacza liczbę cięć posad pracowniczych na całym świecie. Ma to nastąpić w przeciągu najbliższych ośmiu miesięcy. Firma zapowiada, że zwolnionych zostanie 7,5 tys. pracowników – 2 tys. w Kanadzie, a 5,5 tys. w innych częściach świata – informuje Maciej Kaczanowski, rzecznik prasowy polskiego oddziału Bombardiera. Zmiany zostaną przeprowadzone w ramach optymalizacji sił roboczych i specjalizacji konkretnych lokalizacji. Firma podała także, że 2/3 zwolnień ma dotyczyć sektora kolejowego, a reszta sektora lotniczego. Jak podkreśla rzecznik, na razie ciężko stwierdzić czy zwolnienia obejmą też polskie zakłady produkcyjne Bombardiera. – Wszystko będzie dopiero konsultowane, więc dopiero zostanie to ustalone – informuje Kaczanowski. Przede wszystkim administracja
Działania podejmowane przez spółkę obejmą usprawnienie funkcji administracyjnych i w innych działach, niezwiązanych z produkcją. Nacisk będzie też postawiony na stworzenie centrów doskonalenia projektów i produkcji. Dalsze szczegóły mają zostać ustalone, gdy firma przeprowadzi rozmowy z przedstawicielami pracowników w ciągu najbliższych tygodni.
– Po udanych działaniach w zeszłym roku zmniejszających ryzyko biznesowe, skupiliśmy się teraz na budowaniu drogi do rentowności firmy, wzrostu zarobków i generowania zysków. Działania ogłoszone dzisiaj sprawią, że będziemy mieć odpowiednią strukturę kosztów, sił roboczych i organizacyjną, by konkurować i wygrywać w przyszłości – komentuje Alain Bellemare.
Bombardier zapowiedział, że wpływ na poziom zatrudnienia zostanie częściowo zrekompensowany rekrutacją do sektorów związanych z kluczowymi programami rozwojowymi, w tym Seria C i Global 7000 oraz do nowych projektów kolejowych.
Trudna restrukturyzacja
Firma spodziewa się osiągnąć powtarzające się oszczędności około 300 mln dolarów do końca 2018 r. Przewidziano osiągnięcie od 225 mln dolarów do 275 mln dolarów oszczędności w zakresie samej restrukturyzacji od czwartego kwartału 2016 r., aż do końca 2017 r.
– Kiedy rozpoczęliśmy nasz plan naprawczy w ubiegłym roku zobowiązaliśmy się do przekształcenia naszej firmy. Pozwoli nam to na obniżenie kosztów, by wykorzystać nasz potencjał i stać się bardziej efektywną firmą we wszystkich naszych działaniach, i to jest dokładnie to, co robimy – przekonuje Bellemare. – Restrukturyzacja zawsze jest trudna. Jednak działania ogłoszone dzisiaj są konieczne do zapewnienia długofalowej konkurencyjności Bombardiera – dodaje.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.