NUMER 10/2019
NUMER 10/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trzy dekady zmian na kolei
szukaj
Śledź nas:

Bittel: w ciągu ostatnich czterech lat inwestycje na kolei mocno przyspieszyły

| inf. prasowa 08.10.2019 0

Bittel: w ciągu ostatnich czterech lat inwestycje na kolei mocno przyspieszyły
fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
Na polskiej kolei trwa szeroko zakrojony program inwestycyjny, który do 2023 roku pochłonie ponad 100 mld zł. O tym na co trafią te środki i jak usprawnią transport towarów i pasażerów dyskutowali podczas Kongresu 590 w Jasionce uczestnicy panelu „Polska kolej przyspiesza”.
Otwierając debatę wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podkreślił, że w ciągu ostatnich czterech lat inwestycje na kolei mocno przyspieszyły. „Nadrobiliśmy bardzo wiele zaległości i ten wysiłek inwestycyjny wszystkich spółek kolejowych jest widoczny” – zaznaczył Bittel.

Dodał przy tym, że wszystkie te działania służą temu, „aby kolej przyspieszała i ona przyspiesza, co widać choćby w liczbie pasażerów, która od 2015 r. zwiększyła się o 30 mln osób”.

Wiceszef resortu infrastruktury podkreślił jednak, że rząd w dalszym ciągu musi inwestować w główne ciągi komunikacyjne na kolei oraz w nowe korytarze towarowe i pasażerskie. „Musimy wyjść z ofertą do tych miejscowości, w których kolej została albo zlikwidowana, albo jej nigdy nie było” – wskazał Bittel dodając, że zidentyfikowano 100 miast powyżej 10 tys. mieszkańców, których dotyczy ten problem.

Wiceminister zapowiedział, że w poprawie dostępności tych obszarów ma pomóc nowy program Kolej Plus. Bittel poinformował, że ustawa regulująca zasady programu oraz określająca ramy finansowe jest już w Sejmie. Zajmuje się nią także rząd.

Zaznaczył jednak, że program będzie w 85 proc. finansowany ze środków państwowych, a w 15 proc. przez samorządy. „Chcemy odtwarzać kolej wspólnie z samorządami. Są one oczywistym partnerem w kwestii rozwoju transportu zbiorowego” – wskazał Bittel.

O modernizacji i rozwoju transportu towarów mówił z kolei Witold Bawor, członek Zarządu PKP Cargo. „Z punktu widzenia naszej spółki przyspieszenie polega na poważnym potraktowaniu pojęcia operator logistyczny” – podkreślił.

Zaznaczył, że do tego konieczne jest stworzenie przejrzystej i funkcjonalnej sieci terminali logistycznych. „To już się dzieje. Wspólnie z PKP S.A. prowadzimy projekt rozwoju sieci terminali, którego finalnym etapem będzie stworzenie jednolitej i przewidywalnej oferty obsługi terminalowej dla wszystkich klientów” – wyjaśnił Bawor.

Zaznaczył przy tym, że równolegle prowadzony jest projekt rozbudowy tych terminali, czego przykładem jest rozbudowa terminala z Zduńskiej Woli. Według Bawora ma on szansę stać się centralnym portem kontenerowym w Europie Wschodniej i będzie istotnym dla Jedwabnego Szlaku oraz dla całego obszaru Trójmorza.

Bawor podkreślił również, że oprócz inwestycji infrastrukturalnych dla PKP Cargo kluczowe są zakupy nowoczesnego i funkcjonalnego taboru. „W przeciągu najbliższych trzech lat PKP Cargo wzbogaci się o prawie 1,4 tys. platform kontenerowych. Będą to najnowocześniejsze i najefektywniejsze platformy, jakie funkcjonują w Europie” – zapewnił wiceprezes PKP Cargo.
Kongres 590 to wydarzenie, którego głównym celem jest promowanie polskiej gospodarki. Swoją nazwę wziął od prefiksu kodu kreskowego, którym oznaczane są towary wytwarzane lub dystrybuowane przez polskie firmy. W tym roku odbywa się po raz czwarty.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rzeszów (209)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rzeszów (209)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2019
NUMER 10/2019
Numer 10/2019 miesięczniku "Rynek Kolejowy" ma rekordową objętość - aż 180 stron! Tematem numeru jest podsumowanie trzech dekad kolei w wolnej Polsce. Nie brakuje też jednak innych interesujących materiałów. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5