Co trzeci pasażer kupujący bilet na pociągi spółki PKP Intercity kupuje go za pośrednictwem Internetu. Liczba ta z pewnością byłaby większa, gdyby drogą elektroniczną można było kupić bilet na relacje łączone. Obecnie jest to niemożliwe.
O to, kiedy PKP Intercity udostępni taką możliwość za pośrednictwem portalu intercity.pl, pytała Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa posłanka Iwona Arent w interpelacji.
– Obecny internetowy system sprzedaży biletów zezwala jedynie na zakup kilku biletów na przejazdy jednorazowe, co wiąże się z innymi opłatami niż za bilet przesiadkowy, który można nabyć jedynie w kasach biletowych lub u konduktorów pociągu (…). Jednocześnie, zgodnie z posiadanymi przeze mnie informacjami, stworzenie skryptu, który by to umożliwił, nie jest trudne w realizacji. Możliwość zakupu biletu przesiadkowego od wielu lat oferują np. Przewozy Regionalne – pisze posłanka, pytając jednocześnie MIB o to, kiedy będzie to możliwe w odniesieniu do portalu www.intercity.pl.
– Z uwagi na istotę zagadnienia, wdrożenie biletów z przesiadką w tym systemie zostało uwzględnione w harmonogramie wdrożeń Spółki na rok 2016 – pisze w odpowiedzi Kazimierz Smoliński, podsekretarz stanu w MIB. – Biorąc pod uwagę ilość prowadzonych obecnie projektów, w tym przygotowanie wdrożenia Biletu Rodzinnego w ramach wielu ulg w jednej transakcji, termin uruchomienia możliwości zakupu biletów na połączenia z przesiadką w elektronicznym systemie sprzedaży planowany jest na koniec IV kwartału 2016 r.
Nowa strona obiecana już dawno
Wprowadzenie nowej strony www i systemu sprzedaży biletów obiecywał na początku 2016 roku poprzedni prezes PKP Intercity. – Pojawi się oczekiwana możliwość zakupu biletów na połączenia z przesiadkami. Będzie też opcja koszyka, dzięki któremu pasażerowie unikną konieczności płacenia za każdy bilet z osobna. Chcemy udostępnić możliwość wyboru konkretnego miejsca w pociągu, będzie można sprawdzić jakiego typu pociąg zawiezie nas do celu – czy będzie to ezt, czy klasyczny skład wagonowy. Będzie też program lojalnościowy dla stałych klientów – zapowiadał wówczas Jacek Leonkiewicz, ale mimo to system nie ruszył do dziś, a biuro prasowe zapytane o postępy prac przy nowej stronie odpowiada jedynie lakonicznie, że "prace przy niej trwają".
Poważne wady istniejącego portalu
Obecna strona internetowa nie umożliwia także np. zakupu biletów na przewóz dziecka do lat 4, a dopiero od niedawna za jej pośrednictwem kupimy bilety weekendowe, czy na rower. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy dwukrotnie też zdarzyło się, że portal uległ poważnej awarii. Tak było z momentem uruchomienia sprzedaży na pociągi Pendolino w listopadzie 2014 roku i w lipcu 2015, kiedy przez internet nie można było kupić biletów aż przez 3 dni. Portal www.intercity.pl nie umożliwia też kupna biletów codziennie między 23:30 a 1:00.
Co zmieni się w najbliższych miesiącach w PKP Intercity? Zapraszamy do przeczytania
rozmowy z Jarosławem Oniszczukiem, członkiem zarządu spółki.