NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Będzie ugoda lubuskiego i Pesy w sprawie Linków?

| Jakub Madrjas 10.03.2017 7

Będzie ugoda lubuskiego i Pesy w sprawie Linków?
Fot. Jakub Sus, SM42.pl
Przedstawiciele województwa lubuskiego i Pesy spotkają się w maju w sądzie. Będą próbować ustalić warunki ugodowe w sprawie kar za brak możliwości wjazdu do Niemiec pociągów SA139 Link.
Cztery dwuczłonowe pojazdy spalinowe SA139 Link od 2013 roku kursują po lubuskich torach. – Pesa dostarczyła nam pojazdy szynowe SA139 Link pod koniec roku 2013, jednocześnie, zgodnie z umową, zobowiązała się w ciągu dwóch lat na dostarczenie dokumentów homologacyjnych umożliwiających eksploatację pojazdów SA139 Województwa Lubuskiego na sieci linii kolejowych w Niemczech. Ten warunek nie został przez producenta dopełniony – przypomina Michał Iwanowski, rzecznik prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego. O sprawie pisaliśmy tutaj.

– Niedopełnienie tego warunku skutkowało naliczeniem kar umownych za każdy dzień zwłoki w dostarczeniu tych dokumentów – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Iwanowski. Jak informowaliśmy przed rokiem, kary umowne mogły sięgać nawet 19 mln zł.

Województwo Lubuskie złożyło do Sądu Rejonowego w Bydgoszczy wniosek o „zawezwanie do próby ugodowej”. Posiedzenie z udziałem Pesy wyznaczono na 25 maja. – Pesa potwierdza wolę ugody, dzisiaj za wcześnie mówić o konkretnych rozwiązaniach – mówi dyrektor komunikacji Pesy Maciej Grześkowiak. – Przedstawimy województwu kilka propozycji rozwiązania problemu – dodaje. Jest zatem szansa, że podobnie jak Linki przewoźnika NEB, lubuskie jednostki obsłużą połączenia Polska – Niemcy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubuskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubuskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS