Urząd marszałkowski województwa lubuskiego podpisał z ASO Mieczkowski umowę na wykonanie prac 4. poziomu utrzymania w dwuczłonowych autobusach szynowych SA134. W przetargu startowała także Pesa.
Oferta producenta pojazdów – bydgoskiej Pesy, była jednak w opinii komisji konkursowej gorsza niż ASO Piotr Mieczkowski. Pesa chciała wykonać naprawę za 7,27 mln zł w 115 dni roboczych, dając jednak gwarancję prac na 36 miesięcy (ASO Piotr Mieczkowski zaoferował ją na poziomie 24 miesięcy). Konkurent spod Nakła nad Notecią zażyczył sobie 6,7 mln zł, ale prace chce wykonać w 75 dni. 23 października 2017 roku podpisana została umowa na wykonanie przeglądów z ASO Piotr Mieczkowski. Urząd marszałkowski musiał więc zwiększyć kwotę przeznaczoną na naprawy, ponieważ pierwotnie ustalono ją na 5,43 mln zł.
Prace dodatkowe zaplanowane przez województwo dotyczą systemu informacji pasażerskiej. Trzeba go w dwóch pojazdach dostosować do przepisów prawa i rozbudować. Szynobusy mają być wyposażone w system informacji wizualnej oraz dźwiękowej. Odświeżone ma być wnętrze szt o numerach 020 i 021.
Park pojazdów spalinowych województwa lubuskiego wkrótce powiększy się także o dwa nowe pojazd Link, które dla tego regionu wyprodukuje Pesa. Więcej na ten temat można przeczytać
tutaj.