Społecznicy z Dolnego Śląska apelują o wpisanie modernizacji linii kolejowej 137 na odcinku Jaworzyna Śląska – Świdnica Miasto na podstawową listę Krajowego Programu Kolejowego.
Członkowie Świdnickiego Forum Rozwoju, i Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego apelują do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz PKP Polskich Linii Kolejowych o wpisanie inwestycji „Modernizacja linii kolejowej 137 Legnica – Katowice, na odcinku Jaworzyna Śląska – Świdnica Miasto” na podstawową listę Krajowego Programu Kolejowego do roku 2023.
- Wykluczenie remontu tego krótkiego, ale jak bardzo ważnego 10-kilometrowego odcinka „Magistrali Podsudeckiej” godzi w szeroko rozumiane interesy Miasta Świdnicy oraz Powiatu świdnickiego - argumentują. - Sprawne, szybkie a przede wszystkim bezpieczne połączenie z sąsiednimi dużymi ośrodkami jak Wałbrzych, Wrocław pozwolą na dalszy rozwój Świdnicy, a w perspektywie kilku lat ograniczą odpływ młodych ludzi z naszego miasta. Skorzysta na tym również sektor przemysłowy i turystyczny proponujący szybki dostęp do swoich usług - czytamy w apelu.
Według społeczników, Inwestycja idealnie wpisuje się w plany związane z rozwojem Aglomeracji Wałbrzyskiej i utworzeniem siatki połączeń (planowana linia S1 Świdnica Miasto - Jaworzyna Śląska – Wałbrzych - Kamienna Góra oraz S4 Świdnica Miasto – Jedlina Zdrój – Wałbrzych – Świebodzice – Jaworzyna Śląska – Świdnica Miasto ), remont linii kolejowej 285 (Wrocław Główny-Jedlina Zdrój na odcinku Świdnica Kraszowice-Jedlina Zdrój w perspektywie do Wrocławia przez Sobótkę) oraz kończąca się modernizacja linii kolejowej 274 Wrocław Główny – Zgorzelec, przez Jaworzynę Śląską, gdzie łączy się z naszą Podsudecką Magistralą Kolejową.
- Wszystkie zachodnie państwa stawiają na transport ekologiczny, a bez wątpienia kolej takim jest. Nie bądźmy w tyle i korzystajmy z doświadczeń lepiej rozwiniętych krajów - podsumowują.
To kolejny sygnał, że Dolnośląskie nie jest zadowolone z podziału środków zapisanych w projekcie Krajowego Programu Kolejowego do roku 2023 r. Prezydent Wrocławia zabiega o zagwarantowanie środków na linię do Oleśnicy.
Obszerny raport dotyczący Krajowego Programu Kolejowego znajdziesz w Monitorze. A w nim:
Żródła finansowania projektów
Analiza kryteriów realizacji programu
Tabele i zestawienia
Komentarz i dokumenty źródłowe
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.