NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Akiem przejmuje niemiecką firmę remontującą lokomotywy

| inf. pras. 11.01.2017 0

Akiem przejmuje niemiecką firmę remontującą lokomotywy
Zakład napraw mgw ServiceFot. mgw Service
Akiem, europejska firma zajmująca się leasingiem lokomotyw, przejęła niemiecką spółkę mgw Service, dużego niezależnego dostawcę usług remontowych lokomotyw elektrycznych i spalinowych w Europie. Na transakcję tę musi się zgodzić jeszcze europejski urząd antymonopolowy.
Transakcja obejmuje całość kapitału zakładowego mgw Service. Umowa przejęcia została podpisana pod koniec 2016 r. przez Antje Wallraff i Klausa Weissa, wspólników założycieli i dyrektorów spółki mgw Service, oraz Fabiena Rocheforta, Prezesa Akiem.

Mgw Service świadczy usługi utrzymania prewencyjnego i korekcyjnego lokomotyw dla operatorów kolei pasażerskich i towarowych. Siedziba tej zatrudniającej 70 osób firmy mieści się w Kassel w niemieckiej Hesji. mgw Service prowadzi swoją działalność głównie na terenie Niemiec, dysponując własnymi warsztatami w Krefeld (Nadrenia Północna – Westfalia) oraz w Szwecji (Hallsberg w regionie Orebro), a także w Szwajcarii, we Włoszech i w Polsce. Spółka posiada doświadczenie, sprzęt oraz system logistyki części zamiennych – niezbędne do serwisowania szerokiej gamy lokomotyw elektrycznych i spalinowych. W 2016 r. uzyskała przychody w wysokości niemal 20 mln €, świadcząc usługi dla różnorodnych operatorów prywatnych i państwowych.

Przedmiotowa transakcja, której celem jest rozwój zewnętrzny przedsiębiorstwa, stanowi część programu Akiem na rzecz przyspieszenia ekspansji spółki w Europie oraz zwiększenia inwestycji we flotę nowych lokomotyw zdolnych obsługiwać z terenu Niemiec kraje Europy środkowej, Szwecję, obszar Morza Północnego oraz Włochy. Dzięki tym działaniom Akiem poszerzy swoją ofertę leasingu o usługi serwisowe. Obecna kadra zarządzająca spółką mgw Service pozostanie na swoich stanowiskach, a przedsiębiorstwo będzie nadal funkcjonować pod dotychczasową nazwą. Dzięki poszerzonemu zakresowi działalności w segmencie leasingu i utrzymania Akiem oraz jej spółka zależna, mgw Service, rozbudują swoje sieci oraz poszerzą charakter i zwiększą poziom realizacji usług świadczonych na rzecz europejskich operatorów.

– Bardzo cieszymy się z tej transakcji. Daje ona spółce mgw Service wsparcie europejskiego lidera, jakim jest Akiem. Rozwój naszej firmy zostaje zapewniony przez dalsze rozbudowanie naszej europejskiej bazy, dzięki czemu będziemy mogli obsługiwać wszystkich naszych klientów z jeszcze większym oddaniem i zaangażowaniem – powiedział Klaus Weiß, prezes mgw Service.

Fabien Rochefort, Prezes Akiem, powiedział: – Dla Akiem transakcja ta jest znaczącym etapem naszej ekspansji w Europie. Akiem będzie zdecydowanie wspierać i rozbudowywać mgw Service oraz wzmacniać synergię naszej działalności leasingowej. Wysokie standardy profesjonalne oraz jakość usług oferowanych zarówno przez Akiem, jak i mgw Service pozwolą nam zapewnić naszym klientom nowe usługi i lepsze rozwiązania dla potencjalnych klientów w całej Europie.

Umowa przejęcia, podpisana 28 grudnia 2016 r., wejdzie w życie dopiero po jej zatwierdzeniu przez europejski urząd antymonopolowy. Oczekuje się, że decyzja ta zostanie wydana pod koniec pierwszego kwartału 2017 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Leasing (0)
Akiem (0)

Więcej z regionu:

Niemcy (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Leasing (0)
Akiem (0)

Wiecej z regionu:

Niemcy (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS