29 maja 1991 rozpoczęła się era pociągów ICE w Niemczech. W tym dniu składy dużych prędkości wyjechały z Hamburga, Monachium, Stuttgartu, Moguncji i Bonn i spotkały się w na dworcu Kassel-Wilhelmshöhe. 2 czerwca 1991 rozpoczęły regularne kursy na trasie Hamburg Altona – Hanower – Monachium.
Po 25 latach od uruchomienia nowej marki, pociągi ICE przewożą dziennie średnio 216 tys. osób, w roku ubiegłym było ich łącznie 80 mln. Dla porównania – w roku 1992 z pociągów ICE skorzystało 10 mln osób. Według danych udostępnianych przez DB, przeciętny pasażer pokonuje średnio 318 km.
– Do dzisiaj szybkie składy DB przejechały łącznie ponad 1,8 mld kilometrów – informuje przewoźnik. W ruchu jest obecnie 250 składów, pociągi kursują nie tylko po Niemczech, ale również po Szwajcarii, Belgii, Francji, Austrii, Belgii i Danii. Na odcinkach Kolonia – Frankfurt i Norymberga – Ingolstadt jednostki ICE 3 osiągają prędkość do 300 km/h. Również trasa Erfurt – Lipsk/ Halle przystosowana jest do wysokich prędkości.
Jesienią na trasę Hamburg – Monachium wyjadą pierwsze testowe pociągi ICE 4, które w regularnym ruchu pojawią się w grudniu 2017 roku.