Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

200 km/h do Gdańska nie pojedziemy w grudniu głównie ze względów proceduralnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
200 km/h do Gdańska nie pojedziemy w grudniu głównie ze względów proceduralnych
Fot. Action Direct, CC BY-SA 4.0Pendolino mija przystanek Warszawa Choszczówka
Prace torowe, związane z przygotowanie części linii z Warszawy do Trójmiasta do osiągania prędkości 200 km/h właśnie się kończą. Tak jak informowaliśmy wcześniej: nie oznacza to jednak, wbrew wcześniejszym obietnicom, że z taką prędkością pomkniemy od zmiany rozkładu jazdy 15 grudnia.

W ramach prac przygotowawczych do podniesienia prędkości na prawie połowie linii nr 9 z Warszawy do Gdańska, konieczna była ponowna regulacja geometrii toru wraz z jego podbiciem i uzupełnieniem podsypki. O pracach tych zdecydowano na wiosnę 2019.

– Prace związane z podbiciem i regulacją geometrii toru już się kończą. Od kwietnia roboty realizowały spółki PPM-T, ZRK DOM w Poznaniu oraz Dolkom (wszystkie one są spółkami należącymi do PKP PLK – dop. red.). Ostatnie prace przewidziano do końca listopada. Objęły łącznie ok. 440 km toru. Wykonywane były nocą, a przez to nie miały wpływu na ruch pociągów – poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Podobne prace wykonywano także na CMK pomiędzy Idzikowicami a Grodziskiem w 2017 roku, przed wprowadzeniem tam prędkości 200 km/h.

Jak informowaliśmy niedawno, od grudnia 2019 do Gdańska nie pojedziemy jednak z prędkością 200 km/h. Gazeta Prawna napisała właśnie, że w grudniu 2019 i styczniu 2020 prowadzone będą jedynie jazdy testowe składów Pendolino bez pasażerów z prędkością 200 km/h. Po ich bezpiecznym wykonaniu złożone zostaną odpowiednie dokumenty do Urzędu Transportu Kolejowego. Certyfikowanie fragmentów linii nr 9 do przejazdów potrwa kilka kolejnych miesięcy. Zmianę musi zatwierdzić Urząd, który wyda zgodę na regularne kursowanie pociągów z taką prędkością. PLK zapowiada obecnie, że stanie się to w połowie 2020 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Co dalej z finansowaniem remontu E 65?

Warte uwagi

Co dalej z finansowaniem remontu E 65?

Dziennik Bałtycki, 9 lutego 2010 10 lutego 2010

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Co dalej z finansowaniem remontu E 65?

Warte uwagi

Co dalej z finansowaniem remontu E 65?

Dziennik Bałtycki, 9 lutego 2010 10 lutego 2010

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5