Po tym jak wygasła umowa z siecią T-Mobile, do której należały też nadajniki bezprzewodowego internetu w 150 wagonach, PKP Intercity zdecydowała się na inny model dostarczania usługi pasażerom. Urządzenia należą teraz do przewoźnika a utrzymanie i serwisowanie sprzętu przejdzie w ręce nowej spółki córki PKP SA – PKP Telkol.
– PKP Intercity wybrało operatora – PKP Telkol do obsługi bezprzewodowej sieci Wi-Fi w wagonach. Umowa dotyczy świadczenia usług przez Telkol na urządzeniach własnych PKP Intercity, w odróżnieniu od poprzedniej umowy, która była pełną usługą (ze sprzętem włącznie). Przyjęliśmy model budowania własnej platformy technologicznej, natomiast rola operatora polega na utrzymaniu – mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy spółki.
Na pytanie o wskazanie konkursu ofert na wybór operatora systemu odpowiada, że kwota zobowiązań była poniżej progu prawa zamówień publicznych, dlatego nie podlegała procesowi przetargowemu w myśl ustawy Prawa Zamówień Publicznych. PKP Telkol objął obsługą dane i parametry sieciowe w ramach dostarczania bezprzewodowej sieci Wi-Fi.
Nowe urządzenia zainstalowano w 150 wagonach przewoźnika, w których wcześniej działała usługa T-Mobile. Była ona krytykowana z uwagi m.in. na konieczność podania swojego numeru telefonu i wyrażenia zgody na informacje handlowe, jeżeli nie byliśmy w sieci T-Moblie.
Proces montowania w najnowszych wagonach nowoczesnych podzespołów do obsługi Wi-Fi, będących własnością PKP Intercity, odbywał się równolegle do okresu wygasania umowy z dotychczasowym dostawcą usług.
– Dzięki takiej strategii PKP Intercity dysponuje 150 nowymi wagonami z internetem i ich liczba będzie systematycznie rosła. Tym samym coraz większa liczba pasażerów będzie mogła korzystać z bezprzewodowego dostępu do internetu w naszych pociągach – komentuje rzecznik PKP Intercity.
Więcej na temat nowej usługi Telkolu można przeczytać
tutaj.