Publikujemy pierwsze zdjęcia pojazdów typu 14WE w barwach Kolei Śląskich. Modernizację śląskich zespołów trakcyjnych wykonał ZNTK Mińsk Mazowiecki.
ZNTK Mińsk Mazowiecki złożył jedyną ofertę w przetargu spółki Koleje Śląskie na wykonanie obsługi serwisowej z modernizacją dwóch pojazdów 14WE. Opiewała ona na 4 784 700 zł brutto i znacznie przekraczała kosztorys (3,505 mln zł brutto). Ostatecznie została zaakceptowana przez przewoźnika. Więcej na temat
można przeczytać tutaj.
Zakres modernizacji zakładał m.in. wyposażenie pojazdów w kabinę WC. Termin realizacji zamówienia upływał 31 grudnia 2016 roku, pojazdy jednak nie dotarły do przewoźnika w terminie. W okolicach Mińska Mazowieckiego sfotografował je Pan Przemysław Gajewski.
– Wykonawca wystąpił z pismem o wydłużenie terminu naprawy tych dwóch pojazdów. Tłumaczy to koniecznością wykonania większego zakresu prac, których nie przewidział na etapie prowadzonego postępowania przetargowego. Zakładamy, że pojazdy wrócą do nas w przyszłym miesiącu – mówi „Rynkowi Kolejowemu” rzecznik Kolei Śląskich Michał Wawrzaszek.
Koleje Śląskie kupiły elektryczne zespoły trakcyjne 14WE w 2013 r. po wydzierżawieniu ich od Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie. Pojazdy tego typu, dostarczane w latach 2005–2007, były pierwszym taborem stołecznego przewoźnika. Składy powstały z wykorzystaniem elementów pojazdów EN57.