Sprawną komunikację podczas modernizacji linii Warszawa – Lublin zapewni linia objazdowa Lublin – Łuków. Rewitalizacja 51 km trasy z Łukowa do Parczewa to ostatni etap przygotowania alternatywnej trasy. Prace PKP Polskich Linii Kolejowych umożliwią również powrót regionalnych połączeń kolejowych.
Na przebudowę linii Łuków – Lublin Północny PLK przeznaczyły 110 mln zł. Obecnie trwają prace na 51-kilometrowym odcinku Łuków – Parczew. Zadanie obejmuje wymianę 90 km szyn i 75 tys. podkładów. Pociągi pojadą sprawnie i bezpiecznie dzięki 14 nowym rozjazdom oraz modernizacji 21 obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych.
Pierwszy etap już za PLKWykonawca przebudował już 80% obiektów inżynieryjnych oraz wymienił tory na odcinku 11 km. Pierwsze pociągi pojadą z Łukowa do Parczewa już w połowie przyszłego roku. Równocześnie pomiędzy Lubartowem a Parczewem wykonawca przebudowuje 25 km torów i wymieni 25 tys. podkładów. Prace obejmą rozjazdy, instalacje energetyczne oraz 24 przejazdy kolejowo-drogowe. Roboty za 14 mln zł rozpoczęły się we wrześniu, a zakończenie przewidziano w grudniu.
W 2013 roku zakończyły się warte ponad 50 mln zł prace na odcinku Lubartów – Lublin Północny. PLK zmodernizowały 25 km torów, przebudowały 10 przejazdów kolejowo-drogowych, zainstalowały nowoczesny system telekomunikacyjny oraz zbudowały nowe, zadaszone perony w Wandzinie, Niemcach, Ponikwodzie, Lublinie, Zadębiu i Rudniku.
Kolej w regionie51 km odcinek Łuków – Parczew to ostatni etap przygotowanej alternatywnej linii obwodowej z Łukowa do Lublina. Modernizacja trasy Warszawa – Lublin rozpocznie się w czerwcu 2017 r. Wówczas będzie gotowe połączenie Łuków – Lublin.
Rewitalizacja nieczynnej obecnie trasy umożliwi także wznowienie przewozów pasażerskich z Łukowa do Parczewa, a dalej do Lubartowa i Lublina. To także utrzymanie transportu towarów podczas modernizacji linii Warszawa – Lublin. Po zakończeniu wszystkich prac o łącznej wartości prawie 110 mln zł pociągi pasażerskie z Lublina do Łukowa pojadą z prędkością 100 – 120 km/h.
mat. PKP PLK