PKP PLK wybrały najkorzystniejszą ofertę na rewitalizację linii nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Spośród 11 ofert wskazano na tę złożoną przez Skanska.
Przetarg ogłoszony w ramach projektu inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (granica Państwa)" obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na linii kolejowej nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Prace obejmą nawierzchnię kolejową, podtorze, obiekty inżynieryjne, skrzyżowania w poziomie szyn, obiekty obsługi podróżnych, sterowanie ruchem kolejowym, sieć trakcyjną i elektroenergetykę nietrakcyjną.
W ramach prac przewidziano m.in. przebudowę nawierzchni kolejowej w torze nr 1 i 2 na szlaku Krzyżanowice – Racibórz oraz w torze nr 1 na odcinku Nędza – Bierawa; przebudowę peronów jednokrawędziowych oraz przebudowę sieci trakcyjnej w stacji Dziergowice i p.o. Tworków oraz na szlaku Krzyżanowice – Racibórz. Efektem wszystkich prac ma być uzyskanie dozwolonej prędkości pociągów pasażerskich co najmniej 120 km/h i co najmniej 100 km/h dla towarowych, a także usunięcie wszystkich ograniczeń prędkości.
Zainteresowanych przetargiem było aż 11 wykonawców. Najtańszą ofertę opiewającą na kwotę 86 mln zł, ocenioną przez PKP PLK jako najkorzystniejszą, złożyła firma Skanska. Wśród pozostałych oferentów znaleźli się również konsorcjum NDI i Balzola – 97,1 mln zł brutto, ZUE – 107,7 mln zł brutto, Infra Silesia – 99,6 mln zł brutto, czeskie konsorcjum OHL – 97,2 mln zł brutto, konsorcjum firm Przedsiębiorstwo EL-IN oraz Siltor – 87,4 mln zł brutto, Strabag – 91,8 mln zł brutto, konsorcjum firm Torkol oraz Mar-Bud – 91,6 mln zł brutto, Torpol – 113,6 zł brutto, PORR – 95,8 mln zł brutto i Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie – 102,3 mln zł brutto. Wszyscy oferenci zadeklarowali termin wykonania zamówienia do 7 grudnia 2018 roku oraz 72 miesiące gwarancji na prace. Obecnie czekamy na podpisanie umowy ze Skanską.
PKP PLK podkreśla, że jednym z głównych celów Krajowego Programu Kolejowego w zakresie środków POIiŚ na lata 2014-2020 jest zwiększenie możliwości przewozów towarowych. O ogromie prac na Śląsku piszemy
tutaj.