11 konsorcjów, w tym spółki z Chin, Hiszpanii, Czech i Włoch złożyło wnioski do PKP PLK SA o udział w przetargu na przebudowę linii E59 na odcinku Leszno – Czempiń.
Zamówienie dotyczy przebudowy układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59 na fragmencie Leszno – Czempiń. Przetarg prowadzony jest w formule „ buduj”. Inwestycja finansowana jest w ramach unijnego instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF). Prace na linii E59 na całym odcinku Rawicz – Czempiń pochłonąć mają wg kosztorysu PLK 1,6 mld zł. Inwestycja finansowana jest dzięki kredytowi udzielonemu przez Europejski Bank Inwestycyjny, o czym pisaliśmy na Rynku Kolejowym tutaj.
11 konsorcjów, w tym spółki z Chin, Hiszpanii, Czech i Włoch złożyło wnioski do PKP PLK SA o udział w przetargu na odcinek Leszno – Czempiń, obejmującym przebudowę odcinków szlakowych z podtorzem oraz wymianą sieci trakcyjnej i konstrukcji wsporczych na odcinku ok. 36 km wraz infrastrukturą towarzyszącą.
O udział w zamówieniu starają się:
- OHL ZS
- ZUE SA i Strabag SA
- Mota-Engil Central Europe i Vianini LavoriB
- Budimex i Ferrovial
- Track Tec
- Trakcja PRKIL, Comsa, PORR i PKP Energetyka
- Torpol Sa
- Sinohydro Corporation
- Vias y Construcciones
- Astaldi
- Aldesa, Poltores, Construcciones Rubau
Przetarg jest częścią projektu pt. „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń”.